Şcoala de Arte Cluj a deschis o secție de joc popular la Pădureni


Conducerea Școlii de Arte Cluj anunță că au fost deschise trei noi secții externe: o nouă secţie a cursurilor ţesut-cusut, la Mica, o alta – de inţiere corală – la Turda şi una de joc popular la Pădurenii, comuna Tritenii de Jos.

„Am început cursurile cu o parte a copiilor din formaţia de dansuri populare „Fiii Cocului” – aflaţi de la grupele pregătitoare ale şcolii şi până la clasa a IX-a . Sunt instructor coregraf de profesie şi-n această calitate am mai colaborat cu Şcoala de Arte Cluj, în urmă cu câţiva ani, când instruiam formaţia de dansuri populare din satul Urca, comuna Viişoara şi formaţia de dansuri populare din reşedinţa de comună, Viişoara.

La rândul meu, fiind pasionat de joc popular, am fost dansator la Ansamblul de dansuri „Doina Arieşului” din Câmpia Turzii, aşa că scopul nostru este să atragem cât mai mulţi copii pentru păstrarea tradiţiei folclorice româneşti şi, în special, a celei din zonă”, a declarat dl. Vasile Songoti, noul instructor coregraf al secţiei exterioare de joc popular din localiatea Pădureni.

Un alt punct important în cadrul demarării cu succes a acestei activităţi îl constituie sprijinul necondiţionat şi „de suflet” al unor cunoscuţi instrumentişti ai zonei: Valer Râza – acordeon, Czuli Lucian – saxofon şi Vasile Râza – „Şandorică”, din Valea Largă.

„Noi în general încercăm să menţinem dansul tradiţional şi nu vrem să-l modificăm – referindu-mă aici la păstrarea liniilor melodice şi a mişcărilor scenice moştenite „din bătrâni”.  La noi, spre deosebire de alte zone, specifice sunt „purtata”, „jocul pe doi paşi” şi „bărbuncul”. Iar,  acum, fiind sub tutela Şcolii de Arte Cluj sperăm să câştigăm şi mai multă experienţă, cu ocazia spectacolelor la care vom participa – unde vom putea urmări, desigur, formaţii de dansuri populare, din diverse zone ale ţării – astfel încât să ne îmbunătăţim încontinuu tehnica de dans”, afirmă instructorul corecgraf.

Leave a Reply

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close